poniedziałek, 25 maja 2020

Domowe Slime, potrafisz zrobić?

Czas na SLIME DIY.  Niewtajemniczonym wyjaśniam, że slime to kolorowe gluty, które pokochały dzieci na całym świecie. Można kupić gotowe, ale największą frajdę sprawia przygotowanie slimów w domu. Jest wiele przepisów na slime DIY i duża część wymaga zastosowania boraxu. Mój przepis jest banalnie prosty i wszystkie składniki znajdziecie w domu.



Slime po polsku krok po kroku sprawdzone przepisy


Slime DIY – składniki


Do wykonania bazy gluta potrzebujemy jedynie dwóch składników, kleju i płynu do prania. Jeśli chcemy uzyskać kolorowe wersje, trzeba przygotować dodatkowo farby i/lub brokat.

  • pół szklanki kleju w płynie;
  • pół szklanki płynu do prania ubrań np. Perwoll lub Persil (marka nie ma znaczenia);
  • sypki brokat;
  • farby plakatowe lub akrylowe;


Slime DIY – krok po kroku





Przygotuj pół szklanki kleju w płynie i pół szklanki płynu do prania ubrań. Do kleju dodaj kilka łyżek płynu i wymieszaj. Pojawią się pierwsze gluty. Dodawaj stopniowo płyn i mieszaj, aż całość połączy się w jedną masę. To odpowiedni moment, aby wyjąć masę i zacząć wyrabiać w rękach. Na początku będzie klejąca, a na rękach pojawi się nadwyżka płynu do prania. Masę trzeba ugniatać, rozciągać, aż wchłonie cały płyn i stanie się plastyczna. Nie sprawdzałam z zegarkiem w ręku, ale zajęło to kilka minut.

Na tym można zakończyć pracę lub tak jak ja, dodać sypki brokat. Ilość zależy od tego, jaki efekt chcemy uzyskać. Mój slime DIY dostał 2 łyżki zielonego brokatu. Po minucie ugniatania, masa wchłonęła brokat i slime był gotowy. Gdybym użyła przezroczystego kleju (zamiast białego), brokat byłby bardziej widoczny, a cała masa półprzezroczysta.


Jak wprowadzić kolor?






Brokat barwi gluty, ale to raczej pastelowe, delikatne kolory (zdjęcie wyżej). Do intensywnego efektu potrzebujemy farby. Wykorzystałam zwykłe plakatówki. Dodałam w małych dawkach, aż uzyskałam interesujący mnie kolor.


Slime DIY to super zabawa w rozciąganie, sklejanie, zgniatanie, zwijanie i wyciąganie gluta. Do bazy można dodać wiele dodatków np. kulki styropianowe, drobne koraliki, confetti (z tworzywa sztucznego, bo papierowe się rozkleją). Uwaga! Po zabawie slime trzeba schować do słoiczka lub pudełka ze szczelną pokrywką. Dzięki temu, nawet po kilku dniach, glutek będzie taki jak na początku. Lubicie takie zabawy? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz